Obiectivele Asociatiei sunt urmatoarele: a) sa incheie contractul de delegare a gestiunii cu operatorul regional, in numele si pe seama asociatilor, care vor avea impreuna calitatea de delegatar; b) sa exercite drepturile specifice de control si informare privind operatorul, conform prezentului statut; c) sa constituie interfata pentru discutii si sa fie un partener activ pentru autoritatile administratiei publice locale in ceea ce priveste aspectele de dezvoltare si de gestiune a serviciului de alimentare cu apa si canalizare, in scopul de a coordona politicile si actiunile de interes intercomunitar; d) sa aprobe strategia de dezvoltare a serviciului; sa elaboreze si sa aprobe caietul/caietele de sarcini si regulamentul/regulamentele Serviciului; e) sa monitorizeze derularea proiectelor de investitii in infrastructura tehnico-edilitara aferenta serviciului; f) sa monitorizeze executarea contractului de delegare si sa informeze regulat asociatii sai despre aceasta, sa urmareasca indeplinirea obligatiilor asumate de operatori (indeosebi in ceea ce priveste realizarea indicatorilor de performanta, executarea lucrarilor incredintate operatorilor si calitatea Serviciului furnizat utilizatorilor) si, in conformitate cu mandatul primit si cu prevederile contractuale, sa aplice penalitatile contractuale; g) sa identifice si sa propuna orice actiuni vizand realizarea obiectivelor Asociatilor in legatura cu Serviciul: 1. asigurarea unei politici tarifare echilibrate care sa asigure, pe de o parte, sursele necesare pentru operare, dezvoltare, modernizare si/sau baza-suport a contractarii de credite rambursabile ori partial rambursabile, iar, pe de alta parte, sa nu depaseasca limitele de suportabilitate ale populatiei; 2. aplicarea principiului solidaritatii; 3. implementarea si aplicarea permanenta a principiului „poluatorul plateste”; 4. cresterea progresiva a nivelului de acoperire al serviciului; 5. buna prestare din punct de vedere tehnic a serviciului de alimantare cu apa si canalizare si gestiunea administrativa si comerciala eficienta a acestuia; 6. mentinerea calitatii tehnice si intretinerea eficienta a echipamentelor si lucrarilor legate de serviciu; 7. buna gestiune a resurselor umane; h) sa acorde sprijin asociatilor si operatorului regional in vederea obtinerii resurselor financiare necesare implementarii strategiei de dezvoltare.